Alla inlägg under april 2014

Av Carl J - 17 april 2014 07:41

Nu var det ett tag sedan jag var inne och berättade om hur det går när det gäller medicineringen, utredningar, arbetsplatsrehabilitering (praktiken), mitt liv just nu och i framtiden. Nu har det klarnat något. Så nu är det dags igen.


Den senaste månaden, eller sedan jag skrev sist, har varit rätt kämpig. Framförallt för att praktikplatsen tog så mycket engergi att jag blev så trött. Något som slog igenom även på praktikplatsen och som i sin tur snurrade igång det värsta som brukar hända när så sker. Oförmåga att tänka, förstå och läsa av sisutioner med mera. Jag har generellt svårt att sätta stopp när det blir för mycket och eftersom både af och fsk var inblandade utan att de har någon större förståelese för vare sig adhd eller Ast så blev det dåligt med stöd där. till deras förvar kan man ju säga att deras jobb är att se till att jag får ett jobb men pressen blev helt enkelt för stor. fsk lyckdes dessutom komma med det ena negtiva beskedet efter det andra. Sist skulle min rehabliltering inte sträcka sig till mer än femtionprocent, orsaken var en omräkning som fsk gjorde tidigare efter det att jag anmält mig till af för sent. Det resulterade i att även min SGI skulle sänkas om jag fullföljde min rehabplats. Eftersom jag hade en AST utredning på G, som jag nu okcås fått ett resultat ifrån, så kände jag sarkt att det inte var en bra ide att gå färidgt praktiken och sedan "bara" vara rehabliterad till femtio procent. Praktikplatsen gjorde mig sämre, samma mönster som när jag jobbat tidigare blev synligt och det var verkligen inte bra. Om jag, enl. fsk blev sjukskriven före utången av praktikplanse så skulle jag däremot få behålla en full SGI, så då var valet lätt och efter en diskussion med behanlande läkare så är jag nu sjuksriven. Praktiken avbruten och jag är inte längre inne i ett program på af. Totalt sett rätt beslut.


Fick ett tilägg till metamina, en serotonin höjare. Det fungerar sisådär. Metamina är bra för fokus men allt för ofta så speedar jag lite på tabletterna och känner mig inte som mig självt. Tillsammans med seratonin höjaren är det inte bra. Exakt vad jag ska göra vet jag dock inte. Har försökt att inte äta Metamina regelbundet nu när jag är hemma. Serotonin höjare ger mig dessutom huvudvärk.


AST utredningen är ju klar nu och drygt en vecka gammal. Adhd kliniken initierade ju den och jag supportade detta då jag kände starkt att en Adhd diagnos hur bra den än är inte täckte upp tillräckligt för de besvär och problem som följt mig genom livet. Jag har dessutom mer och mer komma att ifrågasätta Adhd diagnosen eftersom jag inte riktitig, ritkgit känner igen med i pegasusgruppen. I utredningen, som var rätt gedigen så tittade man även på denna och den har nu uppgraderats till ADD, borta är alltså H (hyper). Viktigaste var dock att AST utredningen resulterade i en diagnos. Jag har nu fått diagnosen Aspergers. Skönt. Mer rätt, mer igenkänningsfaktorer som förklarar mitt tidgare liv.


Ja, en lite uppdatering blev det allt. Ska försöka återkomma mer regelbundet nu när jag har möjligt att vila lite. Det händer så mycket helat tiden att det är svårt att hänga med. Klart är dock att jag inte är i behov av eller ens har förmåga till ett 100 procentig liv, med jobb, relationer m.m  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Adhd med drag av Aspergergs. Min diagnos, ett svar och en ny början. Här tänker jag berätta om mitt (nya)Adhd och Aspergerliv. Men också om de mediciner som jag får. Hur det funkar, och inte funkar.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards