Direktlänk till inlägg 27 januari 2014

Måndag, måndag......

Av Carl J - 27 januari 2014 20:38

Efter ett uppehåll i helgen, lördag söndag, var det dags för Metamina igen. I fredags kändes det rätt jobbigt, torsdag lika så och tanken var att hålla upp för att se om det gick att starta upp igen. Helgen var ingen hit kan jag säga. Att vara utan Metamina var rena tortyren. Antingen var det en återgång till hur det var innan, dvs omedicinerad Adhd med allt vad det innebär eller så var det någon form av tolerans som jag byggt upp och helgen ägnades åt någon form av abstinens. Jag vet inte vad det var, bara att "utan" var det ingen hit och "med" fungerade det, förra vecka, sisådär.


Att äta Metamina idag var rätt skönt. Ingen ångest, ingen irritation. Jag hoppas, hoppas att det är en insättningsfråga och att det blir bättre.


I dag var första besöket till psykeatrin för att eventuellt starta en aspergerutredningen. Det var helt ok. Inga problem med att starta själva utredningen. Får se var det tar vägen. Om det blir så att man kommer fram till att det handlar om Aspergers har det betydelse för hur det ska gå framöver avseende jobb och sysselsättning. Tillsammans med Adhd diagnosen kommer det att räcka för att jag, åtminstone för mig själv, ska kunna reglera min "insats". Det börjar bli dags nu, att få ett innehåll värt namnet som inte är baserat på prestation.  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl J - 17 april 2014 07:41

Nu var det ett tag sedan jag var inne och berättade om hur det går när det gäller medicineringen, utredningar, arbetsplatsrehabilitering (praktiken), mitt liv just nu och i framtiden. Nu har det klarnat något. Så nu är det dags igen.   Den senast...

Av Carl J - 9 mars 2014 20:38

Så där ja, en helg snart slut. Läget är stabilare. Antidepp verkar fungera bra ihop med Metamina. Fortfarande jobbigt att räcka till hela dagen. Arbete på fulltid är nog inte aktuellt på länge än,  kanske inte alls. Däremot har jag börjat tröttna rej...

Av Carl J - 3 mars 2014 20:14

Tiden går fort.....nu är det måndag igen. Metamina går bra, antidepp går bra. Lite problem med effekten på Metamina. Inget negativt i form av biverkningar, om man bortser från när jag inte tar dem. Snarare en form av minskad effekt...eller en normali...

Av Carl J - 24 februari 2014 18:49

Det går fort nu, veckorna, dagarna. Fortfarande trött och i dag lite extra. Ställde in dagens upplaga av adhd grundkursen. Prioriterade vila i stället. I början av förra veckan fick jag ett tillägg till Metamina. En seratonin höjare, eller antidepp. ...

Av Carl J - 17 februari 2014 21:14

Veckorna går fort. Nu är det måndag igen med allt vad det innebär med bokningar hela dagen och grundkursen i adhd. Lyckades boka en tid, akut tid, på adhd mottagningen i dag  på eftermiddagen trots att jag visste att jag har adhd kursen på kvällen. H...

Presentation

Adhd med drag av Aspergergs. Min diagnos, ett svar och en ny början. Här tänker jag berätta om mitt (nya)Adhd och Aspergerliv. Men också om de mediciner som jag får. Hur det funkar, och inte funkar.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards