Direktlänk till inlägg 28 januari 2014

Är det sant detta med apsighet...

Av Carl J - 28 januari 2014 16:46

Nu så, tillbaka på spåret igen. Det som är anmärkningsvärt, om man nu bortser från mitt nästan sjukliga intresse att kvasi analysera Metaminas effekter, är att jag tycker att det är lite svårare att hålla igång socialt ex. på jobbet. Det är inte så att jag känner att något är fel. Men mycket av det som sker känns ytligt och rätt tomt.


Om det är en positiv effekt, vilket jag tänker att det är, så är det inte lika viktigt längre att hålla koll på allt som  man tidigare höll koll på. Eller rättare sagt, man blir inte lika påverkad eller störd av vad som sker runt omkring. Sedan blir jag fortfarande rätt trött. Vilket jag trodde skulle försvinna med Metamina. Men jag misstänker att det är att ge Metamina lite väl mycket credit. De grundläggande problem, symptomatiska, som delvis kommer av att ha Adhd är kvar men jag antar att det kommer bli lättare att bli av med dem så småningom. Totalt sett så är nog ambitionen att ge Metamina utrymme att göra sitt.


Däremot så läste jag, återigen på nätet, att det inte är ovanligt, eller rättare sagt att många upplever, att Asperger delen av personligheten blir mer framträdande med CS eller Metamina. Det skulle kunnna förklara det något minskade sociala intresset som i sin tur kom sig av min version av rastlöshet. Men det är klart, helt osocial är jag inte säker på att jag vill eller kan vara. Men, så gäller det att inte glömma bort att Metamina fortfarande är under insättning å än så länge är det mycket som kan ändras.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl J - 17 april 2014 07:41

Nu var det ett tag sedan jag var inne och berättade om hur det går när det gäller medicineringen, utredningar, arbetsplatsrehabilitering (praktiken), mitt liv just nu och i framtiden. Nu har det klarnat något. Så nu är det dags igen.   Den senast...

Av Carl J - 9 mars 2014 20:38

Så där ja, en helg snart slut. Läget är stabilare. Antidepp verkar fungera bra ihop med Metamina. Fortfarande jobbigt att räcka till hela dagen. Arbete på fulltid är nog inte aktuellt på länge än,  kanske inte alls. Däremot har jag börjat tröttna rej...

Av Carl J - 3 mars 2014 20:14

Tiden går fort.....nu är det måndag igen. Metamina går bra, antidepp går bra. Lite problem med effekten på Metamina. Inget negativt i form av biverkningar, om man bortser från när jag inte tar dem. Snarare en form av minskad effekt...eller en normali...

Av Carl J - 24 februari 2014 18:49

Det går fort nu, veckorna, dagarna. Fortfarande trött och i dag lite extra. Ställde in dagens upplaga av adhd grundkursen. Prioriterade vila i stället. I början av förra veckan fick jag ett tillägg till Metamina. En seratonin höjare, eller antidepp. ...

Av Carl J - 17 februari 2014 21:14

Veckorna går fort. Nu är det måndag igen med allt vad det innebär med bokningar hela dagen och grundkursen i adhd. Lyckades boka en tid, akut tid, på adhd mottagningen i dag  på eftermiddagen trots att jag visste att jag har adhd kursen på kvällen. H...

Presentation

Adhd med drag av Aspergergs. Min diagnos, ett svar och en ny början. Här tänker jag berätta om mitt (nya)Adhd och Aspergerliv. Men också om de mediciner som jag får. Hur det funkar, och inte funkar.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards