Alla inlägg den 16 december 2013

Av Carl J - 16 december 2013 17:14

Nu så, licensen kom den sjätte december. Min läkare fick ingen kopia på att läkemedelsverket beviljat licensen. Så först i dag när jag var där på besök och de ringde, igen, för att fråga var licensen var och varför det dröjde fick de svaret att den redan var klar. Nu har jag hämtat ut Metamina och ska börja med den imorgon. Sista chansen med CS. Funkar inte detta får det bli något annat.


En remiss är nu även skickad för Aspergerutredning. Två RAAD test med ett års mellanrum indikerar Aspergers och bekräftas av min nuvarande läkare. Fördelen med en diagnos är att jag då plötsligt kan få hjälp som jag annars får klara mig utan. En bit kvar dock innan detta är klart.


Pratade också med min läkare i dag om varför hon tror att jag har Aspergers, bortsett från att jag själv är rätt säker på den saken. Vilka symptom/indikationer har hon fångat upp. Jag har glömt bort vad vi diskuterade i detalj vid vårt första möte. De saker som hon plockade upp var bland annat ögonkontakt, empati (inte avsaknaden av den utan svårigheten att utrycka och relatera till de känslor som uppkommer), och en hel del annat. Hur glad jag än är över att detta nu kommer i dagen kan jag inte låta bli att känna en stor sorg över att det har tagit nästan hela mitt liv innan detta kommer fram. Så mycket onödigt krångel som kunde ha undvikits.

Presentation

Adhd med drag av Aspergergs. Min diagnos, ett svar och en ny början. Här tänker jag berätta om mitt (nya)Adhd och Aspergerliv. Men också om de mediciner som jag får. Hur det funkar, och inte funkar.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards