Alla inlägg under december 2013

Av Carl J - 1 december 2013 19:47

Inser att det dröjer allt längre mellan gångerna som jag skriver på bloggen. Det handlar inte om att inte vilja dela med sig utan snarare om att den första veckan av praktik nu är avklarad samt att helgen tillbringades på landet. Arbetsmässigt var första veckan rätt intressant. Det var ju ett tag sedan man hade ett eget skrivbord, epost, för att inte glömma en egen stol å någon att fika med.  Däremot är det rätt svajigt vad gäller orken. Får se om det håller i sig eller om det blir bättre. Det är ju alltid jobbigt i början oavsett diagnos. Arbetsbelastningsmässigt är det svårt att värja sig. Ser massor med saker som man kan göra, å det tycker jag förståss innan jag läst in mig ordentligt på jobbet. Ska försöka skärpa mig och inte bladdra på så mycket. Ska defenitivt försöka låta bli att ta på mig saker som jag vet kan bli problematiskt. Har en smygande misstanke om att jag satt krokben för mig självt genom att låta dem ta del av mitt CV. Det hör ju åldern till att ha gjort massor med saker. Men jag är inte säker på att jag kan svara upp mot den i dag. Kan tänka mig att det blir en krock mellan förväntningar och förmåga. Tror dessutom att de har fått intrycket av att jag är mer "färdig" för arbetsmarknaden än vad jag är och känner mig.


Metamina har det inte blivit något av ännu. Väntar fortfarande på ett godkännande av licensen. Borde bli denna vecka.

Förlåt alla ni fyra personer som följt bloggen, ska försöka bli mer regelbunden igen....Faktum är att jag gillar att skriva här, det är som ett riktigt bra samtal, dvs. jag pratar och alla andra tvingas lyssna...  

Presentation

Adhd med drag av Aspergergs. Min diagnos, ett svar och en ny början. Här tänker jag berätta om mitt (nya)Adhd och Aspergerliv. Men också om de mediciner som jag får. Hur det funkar, och inte funkar.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards