Alla inlägg den 23 oktober 2013

Av Carl J - 23 oktober 2013 20:20

Fortsatt lätt huvudvärk och lite lätt illamående. Men bättre än tidigare i eftermiddags. Pigg men trött. Underlig känsla. Bör nog tar det lite lugnt ett tag. Säger jag samtidigt som kalender inför helgen som tidigare var tom, plötsligt visade sig vara alldeles full....suck...:/

Av Carl J - 23 oktober 2013 15:03

Ångrar min text kring behovet av amfetamin preparat lite. Men jag tar inte bort det¨...kan gott skämas över hur onyanserat det är...:) Däremot kan min uppfattning i frågan behöva förtydligas något. Jag tror nog inte att alla är betjänt av medecinering. Jag tror visst att det går utan. Jag tror att, när man som jag, har många grejor som händer på en gång, så kan medicinering vara ett bra sätt att få undan grundproblemet. Om det funkar, vill säga. Däremot står jag fast vid min upplevelse att det finns en omotiverad rädsla för amfetamin preparat där faktorer som inte har att göra med egentliga behov styr. 


kl. 15.09 dag två, fortsatt lätt huvudvärk. Tror inte att stress och Elvanse hör ihop, åtminstone inte när den ska sättas in, eller är det ut den sätts?

Av Carl J - 23 oktober 2013 13:49

Äntligen hemma efter intervjun, en liten tur på stan han jag också med, sedan ut med hunden och nu är jag helt slut. Själva interjvun gick bra, vädligt bra om jag får säga det själv. Lite oklart med sjäva arbetsbelastnignen men intressant var det att för första gången förklara funktionshindret adhd och vad det kan innebära. Insåg efter att det mycket handlade om att minska risken för stress, att ständigt få återkoppling, inte lämnas själv, gärna korta puckar med tydliga slut. Berättade ochså om Aspergerdragen. Sa att jag nog blir den populäraste killen på julfesten eftersom jag är den enda som som har ett alternativ till glöggen...:) Elvanse fungerar nog som det ska. Lite lätt illamående och lite lite huvudvärk. Men eftersom jag nu kan ta det lite lugnt känns det inte allt för besvärligt.

Av Carl J - 23 oktober 2013 07:32

Vaknade i natt, pigg som en mört. Ingen obehaglig känsla men omöjligt att somna om. Detta trots att jag äter Imovan och Lyrica på kvällen för att somna. Tog precis dagens dos av Elvanse på 30 mg. Intervju på arb.rehab nu på förmiddagen. Ska bli kul med en intervjusituation men jag är högst osäker på om just detta rehab ställe kommer att passa mig. Misstänker redan nu att det kan bli för stressande. Men jag kommer inte, om jag nu inte drabbas av kraftig ångest, säga nej till något. Dags att gå vidare. Fast det är klart, att säga nej är ju faktiskt en sak som jag ska lära mig....så vi får se..:)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Adhd med drag av Aspergergs. Min diagnos, ett svar och en ny början. Här tänker jag berätta om mitt (nya)Adhd och Aspergerliv. Men också om de mediciner som jag får. Hur det funkar, och inte funkar.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<<
Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards