Alla inlägg den 31 oktober 2013

Av Carl J - 31 oktober 2013 14:37

I dag är det trötthetens dag. Huva. Tillbringade förmiddagen med att göra min del i ett forskningsprojekt kring Adhd. Jag är alltså en av många försökspersoner/klienter/patienter i projektet som drivs på St Göran. Blodprover, skattningsskalor och ryggmärgsvätskeprov. Det mesta samlades in för framtida forskning, men det var nog så intressant att höra om resultatet av de skattningstester som jag genomförde. På grundval av de tester som gjordes i dag tyckte den medicinskt ansvarige att det här med aspergers kanske behöver en ny omgång.  Min diagnos är ju Adhd kombinerad typ och med det/eller på det, drag av Aspergers. Tydligen är den typ av trötthet som jag har, eller lider av, väldigt vanligt hos personer med Aspergers. Förmågan att prestera är begränsad och minskar dessutom med åren. Verkar ju klokt eftersom en ide bakom att hitta tillbaka till livet igen, arbetslivet, är ju att jag ska hålla lite mer långsiktigt. Vi får se var det ta vägen någonstans, just nu handlar det om Elvanse och låta det få en chans.



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Adhd med drag av Aspergergs. Min diagnos, ett svar och en ny början. Här tänker jag berätta om mitt (nya)Adhd och Aspergerliv. Men också om de mediciner som jag får. Hur det funkar, och inte funkar.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<<
Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards