Alla inlägg den 28 oktober 2013

Av Carl J - 28 oktober 2013 17:23

Lite väl trött under eftermiddagen. Kände inte riktigt av Elvanse i dag alls. På det två bokade möten varav en var en intervju för en rehab plats. Inte världens bästa insats så det är nog inte aktuellt. Nu är det rast vila som gäller.

Av Carl J - 28 oktober 2013 08:10

Sov gott i natt. Sov länge. Vilket var skönt. Däremot var gårdagskvällen inte allt för bra. Orsaken var nog den värktablett, Tradolan, jag tog för ryggen i går eftermiddag. Det var första gången sedan det att jag började äta Elvanse som jag tog något starkare för värken. Det har inte behövts på ett tag. Inte att rekomendera. 


Min neuropsykeatriker sa vid något tillfälle att, enligt hennes erfarenhet, är det inte allt för ovanligt att personer med framförallt med diagnoser inom autismspekrat att  vara känsliga för höga doser, kombinationer av läkemedel. Något ligger det säkert i det. Jag vet att jag aldrig behöver mer, oftare mindre av ett läkemedel, och att jag snabbt drabbas av biverkningar, i de flesta fall mildare men även starkare. Om jag dessutom höjer en dos i förhoppningen om bättre effekt kan det dessutom innebära att det inte längre går att gå ner i styrka om det visar sig att det blir för mycket. Många gånger har även ett läkemedel som visat sig bra plötsligt slutat fungera lika bra. Ska inte dra för stora växlar på det mer än kanske ta med det som ett faktum kring hur jag fungerar.      

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Adhd med drag av Aspergergs. Min diagnos, ett svar och en ny början. Här tänker jag berätta om mitt (nya)Adhd och Aspergerliv. Men också om de mediciner som jag får. Hur det funkar, och inte funkar.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<<
Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards