Alla inlägg den 24 oktober 2013

Av Carl J - 24 oktober 2013 12:20

Stress och insättning av Elvanse är inte att rekomendera. Eller rättare sagt, säg inte ja till saker när du egentligen behöver ta det lugnt. Det är nu dag tre och jag kan nog tycka att effekten börjar bli tydligare. Känner klart mer möjlighet att fokusera, de negativa tankar som varit med under större delen av hösten på grund av yttre omständigheter, stress, stress och omöjliga situationer, bland annat dödsfall i familjen med efterföljande tvist som krävde att jag var med och drog, har faktiskt försvunnit, inte så att jag glömt men de har defenitivt fått mer rimliga propotioner. När jag vaknade i morse, vid 7 tiden kände jag mig relativt pigg, efter intaget av Elvanse kände jag mig väldigt bra. Förmiddagen användes för att städa undan innan besök, kärt, men ett besök med allt vad det innebär. Det visade sig vara hur lätt som helst att städa ordentligt utan att gå till överdrift. Tidigare var det nästan oskrivet att när man torkar golv skulle alla golv tolkas. Nu gick det att prioritera.....  Problematisk är nog lite huvudvärk, lite lätt illamående. Det gäller nog att se till att äta ordentligt. Något som jag varit dålig på i hela mitt liv. Och dricka ordentligt med vatten. Huvudärken behöver inte nödvändigtvis vara en biverkning av Elvanse, jag har ett diskbråck i nacken som spökat av och till och den symptomatiska värken sitter där den brukar. Däremot är den inte så illa som den kan eller har varit. Slutsats, även om det är lite väl tidigt för en definetiv sådan, lite blandade känslor men fortfarande klart värt besväret.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Adhd med drag av Aspergergs. Min diagnos, ett svar och en ny början. Här tänker jag berätta om mitt (nya)Adhd och Aspergerliv. Men också om de mediciner som jag får. Hur det funkar, och inte funkar.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<<
Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards