Alla inlägg den 6 januari 2014

Av Carl J - 6 januari 2014 21:52

Hålla dosen, ät den vid samma tid, justera när du vet att den går ur, ät, sov och avvakta tills det att du ser att du får önskvärt resultat. Nu ska jag bara skriva detta med stora bokstäver och sätta det i pannan på min sambo så att jag inte glömmer bort detta igen. Hur kan det gå från, samtal med ahdhläkare, du är känslig för all adhd medicin och troligen även då Metamina, se till att äta dosen när du ska, inte överskrida m.m Alltså precis vad jag inte gjort. Totalt omöjligt att hålla dags dosen. Så trött på mig självt. Men nu är det hej deppression som gäller. Så lättsressad, känslig för ljud, ljus. Det sistnämnda får mig att känna mig som Nosferatu.


Å då ska vi inte tala om Nathan Sacher och DN härom dagen. Blev nyfiken och började spåra källorna. Visserligen tal om överdiagnostisering, läkemedelsbolag och deras penninghunger, men inte, som Sacher antyder, en fråga om huruvida ADHD existerar överhuvudtaget. Eller, rättare sagt i Connors artikel, NT. Så existerar inte Adhd hos feldiagnostierade personer, men fortfarande bedöms drygt 5 procent av befolkningen lida av Adhd. Det han vänder sig emot, Connors alltså, är hur marknadföringen av CS sett ut vilket kan öka risken för utskrivning av CS av läkare på allt för lösa grunder. Men det handlade om sex minuters diagnostiseringar m.m Inte efter Npf utredning.


Både dumt och inte sant Sacher, i bland är det lätt att göra större onytta som journalist än nytta.






Presentation

Adhd med drag av Aspergergs. Min diagnos, ett svar och en ny början. Här tänker jag berätta om mitt (nya)Adhd och Aspergerliv. Men också om de mediciner som jag får. Hur det funkar, och inte funkar.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards