Direktlänk till inlägg 17 januari 2014

Världen i något oskarp version.....

Av Carl J - 17 januari 2014 18:49

Intressant dag. Har haft lite besvär med ögonen ett tag. Känt av att de varit "trötta" men inte tänkt så värst mycket mer på det. Men i dag vart det riktigt blurrigt när jag satt på jobbet. Svårt att titta direkt på skärmen och defenitivt svårt att se vad jag skrev, speciellt efter lunch då jag egentligen borde ha varit på väg hem. I övrigt riktigt trött hela dagen svårt att få energin att räcka till, svårt att tänka klart. Fast, till Metaminas förtjänst, pigg....jag undrar jag vad som händer egentligen.


Jag känner även av stress, om det i sin tur beror på tröttheten eller arbetsuppgifterna, det vet jag inte. Men som det känns nu är just den här rehabiliteringsplatsen kanske lite för mycket för mig. Får se hur det är på måndag, men jag tänker banne mig inte utveckla någon ångest över en rehabiliteringsplats.  Då är det bättre att byta till något annat. Själva grejen dock med att ha någonstans att gå är helt ok. Känns som om livet får lite mer innehåll med ett jobb.


En annan reflektion i dag, Asperger utredning är som tidigare nämnts på G. Det finns en hel del tester att göra på nätet, vilket jag gjorde ett i går. Klar indikation på just aspergers. Och som tidigare nämnts, asperger känns relevant om man ser till de problem som jag haft speciellt när det gäller interaktion, avkodning m.m På måndag är det saker som händer, händer iof. saker hela tiden, vilket stressar mig en hel del. Nu börjar jag dock själv se kopplingarna till Aspergers, detta med att ha en oro i kroppen när det händer för mycket, hur ska man få det att gå ihop, varför kan det inte bara vara lite lugn och ro osv.osv Något som faktiskt hjälper, genom att själv känna att reaktionen kommer någonstans ifrån, har en orsak, hur abstrakt den en är, är bra. typ.


En uppdatering gällande vår störande granne, han med attackerna som resulterade i en polisanmälan. Vi träffade hyresvärden i förra veckan och det har nu skickat ett brev med, förhoppningsvis, skarpar formuleringar där de ska ha sagt till honom att inte verbalt eller fysiskt ofreda oss. Samtidigt låter hyresvärdens representant antyda att grannen kanske inte är riktigt frisk, att han skulle lida av någon form av psykeatrisk störning. Precis som om det skulle göra det lättare att ta avstånd och hålla hans agerande borta från oss, nu tycker jag ju synd om honom ocxå. Men vi får se om det tar skruv och att han håller sig lugn.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl J - 17 april 2014 07:41

Nu var det ett tag sedan jag var inne och berättade om hur det går när det gäller medicineringen, utredningar, arbetsplatsrehabilitering (praktiken), mitt liv just nu och i framtiden. Nu har det klarnat något. Så nu är det dags igen.   Den senast...

Av Carl J - 9 mars 2014 20:38

Så där ja, en helg snart slut. Läget är stabilare. Antidepp verkar fungera bra ihop med Metamina. Fortfarande jobbigt att räcka till hela dagen. Arbete på fulltid är nog inte aktuellt på länge än,  kanske inte alls. Däremot har jag börjat tröttna rej...

Av Carl J - 3 mars 2014 20:14

Tiden går fort.....nu är det måndag igen. Metamina går bra, antidepp går bra. Lite problem med effekten på Metamina. Inget negativt i form av biverkningar, om man bortser från när jag inte tar dem. Snarare en form av minskad effekt...eller en normali...

Av Carl J - 24 februari 2014 18:49

Det går fort nu, veckorna, dagarna. Fortfarande trött och i dag lite extra. Ställde in dagens upplaga av adhd grundkursen. Prioriterade vila i stället. I början av förra veckan fick jag ett tillägg till Metamina. En seratonin höjare, eller antidepp. ...

Av Carl J - 17 februari 2014 21:14

Veckorna går fort. Nu är det måndag igen med allt vad det innebär med bokningar hela dagen och grundkursen i adhd. Lyckades boka en tid, akut tid, på adhd mottagningen i dag  på eftermiddagen trots att jag visste att jag har adhd kursen på kvällen. H...

Presentation

Adhd med drag av Aspergergs. Min diagnos, ett svar och en ny början. Här tänker jag berätta om mitt (nya)Adhd och Aspergerliv. Men också om de mediciner som jag får. Hur det funkar, och inte funkar.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards