Alla inlägg den 3 november 2013

Av Carl J - 3 november 2013 20:38

Hemma igen efter en långhelg på landet. Tyvärr har  Elvanse har börjat konstra. Från att vara rätt lovande har det nu slagit över och nu är jag rätt deppig. Hur kopplar jag då ihop Elvanse med deppigheten? Det jag vet är att saker och ting som tidigare aldrig varit föremål för "omöjliga" tankar nu härjar fritt. Otroligt frustrerande att veta att det är biverkning som härjar utan att kuna freda sig. Det går helt enkelt inte att resonera sig fri. Jämfört med ex. Concerta så, ja det går inte riktigt att jämföra. Det var jobbigt på ett helt annat sätt. Läkartid i veckan, dags att ta sig en funderare.


Beslöt att hoppa över dagens dos, söndag, för att se om det blir bättre. Det är ju rätt mycket på tapeten. Så det där med lugn och ro medans det att Elvanse sätts in tycks vara svårt. Vet inte om det anspänning inför det som ska komma som gör detta. Till Elvanses försvar kan jag ju säga att det, med tidigare CS, så har det haft mycket god effekt på tröttheten och, åtminstone upplever jag det så, fokuserings förmågan. Det är lite tidigt att ge upp men att bli, eller vara, mer deppigt än vad jag var innan, ja det vet jag inte om jag riktigt orkar med.  


Sammanfattningsvis, Elvanse började med eufori, gick över till ett mellanläge, där jag hoppade att det skulle stanna, och slog sedan över i deppighet, för att inte tala om att magen slutat fungera. Suck, suck, suck.  



  

Presentation

Adhd med drag av Aspergergs. Min diagnos, ett svar och en ny början. Här tänker jag berätta om mitt (nya)Adhd och Aspergerliv. Men också om de mediciner som jag får. Hur det funkar, och inte funkar.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards