Alla inlägg den 7 november 2013

Av Carl J - 7 november 2013 18:36

Träffade läkare på Adhd mottagningen i dag. Att fortsätta med Elvanse är ingen större ide på grund av biverkningarna, dvs. depression. Läskigt att det kan gå så fort.Från att må relativt bra och känna att man är någorlunda i balans till att ja, uppleva det motsatta.  

Nu blir det i stället licensansökan på Metamina vilket torde kunna fungera bättre. Problemet med Elvanse tycks vara den modifierade frisättningen? dvs att den släpper ut en jämn dos över hela dagen i kombination med en överkänslighet, svårt att minska dosen över dagen vilket verkar behövas. Något jag iof. känner igen. Det har inte fungerat med detta tidigare. Så varför det skulle fungera nu, ja det vet jag inte.


Vi diskuterade även det jag berörde i går, dvs asperger aspekten. Nu blir det en ytterligare utredning, eller  kompletering av befintlig utredning. De förändrade diagnoskriterierna i DSM5 gör plötsligen att jag kvalificerar mig för även detta. Vilket, som nämnts, förklarar mer än vad det förvirrar.


Synd på Elvanse, det började så lovande och inte vet jag hur det kommer att gå med Metamina. Däremot tyckte min läkare att det defenitivt var värt att prova, för medicinering behövs. Å jag håller nog med. Så den här bloggen byter nu officiellt namn från överårig Adhd:re med aspergsdrag....å Elvanse tilll fortsatt överårig Adhd:are med asperger och Metamina, via Elvanse....:)


Ps, jag vet att Asperger inte längre finns kvar i den nya DSM5, men jag måste nog säga att det låter lite bättre med Asperger.

Presentation

Adhd med drag av Aspergergs. Min diagnos, ett svar och en ny början. Här tänker jag berätta om mitt (nya)Adhd och Aspergerliv. Men också om de mediciner som jag får. Hur det funkar, och inte funkar.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards