Alla inlägg den 18 november 2013

Av Carl J - 18 november 2013 17:00

I dag har det varit rätt lugnt. Det var det iof. igår också. Det börjar kännas som om det är dags att göra något. Praktikplatsen börjar ju först nästa vecka och det är bara ett par möten denna vecka. Det jag funderar på är att kicka igång någon form av träning. Problemet är att jag är jätteduktig på att börja men....ja ni vet. Att man dessutom är rätt trött under halva dagen gör utrymmet för att träna lite mer begränsat. Men å andra sidan tror jag att jag skulle bli piggare av det.


Förut, innan ryggen började krångla allt för mycket, brukade jag springa. Även om det kändes som döden, döden, varje gång så var jag alltid piggare efteråt och mådde vanligtvis bra under ett par dagar. Nu är det nog inte aktuellt med att springa. Men kanske sjukgymnastik med tillgång till motionscyckel. Jag skulle tro att det räcker alldeles utmärkt med att bli ordentligt varm. Tidigare, förstår jag nu, blev det rätt snabbt för mycket. Skulle jag springa sprang jag hårt och långt. Inget mellanläge. Å då går saker sönder.


Fick en tensmaskin av landstinget för värken. Den använder jag relativt ofta. Funkar bra på nacken och rygg. Det enda är att det är lite omständigt att få på de små plattorna ordentligt. Missar man lite får man lätt en obehaglig stöt eller stickande känsla. Är dessutom plattorna väl använda riskerar det att släppa och då blir det stick och stöt igen. Men klart ett alternativ till värktabletter.  

Presentation

Adhd med drag av Aspergergs. Min diagnos, ett svar och en ny början. Här tänker jag berätta om mitt (nya)Adhd och Aspergerliv. Men också om de mediciner som jag får. Hur det funkar, och inte funkar.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards